Home » » Kaç Günde Bir Adet Görülür?

Kaç Günde Bir Adet Görülür?

Yazar: Sibel Yeşilci on 25 Kasım 2014 Salı | 02:30

Soru: Doktor Bey,  normal bir kadının kaç günde bir adet görmesi normaldir ve gerekir? Araştırdım bu süre için yirmi bir  gün deniyor. Acaba 21 günden erken olma olasılığı var mı? Adet dönemi kaç gün devam eder?

Cevap: Normal sağlıklı bir bayanda adet kanaması on iki – on üç yaşlarında başlar ancak sekiz yaşından önce adet olma ya da  on yedi yaşına gelmesine karşın adet olmama birtakım hastalıkların belirtisi ve işareti olabilir. Normalde 21-35 günde bir yineleyen bu kanamaların yirmi bir günden daha sık ya da otuz beş günden daha fazla gecikerek olması da üzerinde  durulması  icap eden husular arasındadır. Adet kanamaları kırk yedi yaş dolayında Türkiye’de son bulur. Menopoz adı verilen bu tarihin de beş-altı sene  gecikmesi birtakım  önemli hastalıkların ihtimalini artırmaktadır.

1 yorum:

  1. Ben 90 gunde bir adet goruyorum ve gebede kalmak istiyorum doktorlar biseyin yok diyor adet duzenleyici ilaclar kulandim 9 ay boyunca ama faydasi olmadi ne yapabilirim

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.